dimecres, 13 de juliol del 2011

DES D’UN SUPORT INESTABLE

Tu saps que has vingut i estàs muntat en un suport inestable. Un cos que es desgasta i ha de morir.

També saps que un vell paradigma t’ha tingut convençuda de que l’únic “sòlid” era tot això tangible que es veu aquí fora, i de que el demés era “eteri” i relatiu...

Doncs bé, les coses són de la manera oposada. Totes les teves possibilitats concretes de llibertat, felicitat i continuïtat, donat que de tot això tangible de fora tampoc te’n pots endur res, estan en la construcció d’això altre que ets. Una ànima o energia que anima el teu cos, susceptible de ser construïda en esperit. Això podria transformar-se en un vehicle “sòlid” per a saltar pel damunt de la mort física.

I, quins són els materials d’aquesta construcció? Sense cap mena de dubte són els registres d’acord, de coherència, d’unitat que vagis atresorant.
Posant en fase les teves accions amb els teus sentiments i amb els teus pensaments, aquests registres d’acord i coherència creixen i s’acumulen en tu, donant unitat a aquest vehicle en construcció.

Això és el que, alhora, transforma i humanitza el món o entorn en el que vius.
Res podràs fer mes que respondre dependentment als canvis de l’entorn si estàs “sortit” del teu centre de gravetat.

Heus ací el nou paradigma humà: la construcció interior com a l’únic “sòlid” amb que comptem.

------------------
(en castellano)

DESDE UN SOPORTE INESTABLE

Tú sabes que has venido y estás montado en un soporte inestable. Un cuerpo que se desgasta y va a morir.

También sabes que un viejo paradigma te ha tenido convencido de que lo único “sólido” era todo eso tangible que se ve ahí afuera, y de que lo demás era “etéreo” y relativo...

Pues bien, las cosas son del modo opuesto. Todas tus posibilidades concretas de libertad, felicidad y continuidad, dado que de todo eso tangible de afuera tampoco te puedes llevar nada, están en la construcción de eso otro que eres. Un alma o energía que anima tu cuerpo, susceptible de ser construida en espíritu. Algo que podría transformarse en un vehículo “sólido” para saltar por encima de la muerte física.

Y ¿cuáles son los materiales de esa construcción? Sin duda que los registros de acuerdo, de coherencia, de unidad que vayas atesorando.
Poniendo en fase tus acciones con tus sentimientos y con tus pensamientos, esos registros de acuerdo y coherencia crecen y se acumulan en ti, dando unidad a ese vehículo en construcción.

Eso es lo que, a su vez, transforma y humaniza el mundo o entorno en el que vives.
Nada podrás hacer mas que responder dependientemente a los cambios del medio si estás “salido” de tu centro de gravedad.

He aquí el nuevo paradigma humano: la construcción interior como lo único “sólido” con que contamos.